اخبار

مزایای کابل های فیبر نوری نسبت به کابل های مسی

مزایای کابل های فیبر نوری نسبت به کابل های مسی

انتقال اطلاعات در فیبر نوری در مقایسه با کابل های مسی سریع تر است

در واقع می توان علت این اختلاف را در سرعت حرکت فوتون ها در فیبر نوری و اکترون ها در کابل های مسی جستجو کرد. در واقع سرعت حرکت اطلاعات در فیبر نوری کمی کمتر از سرعت نور می باشد. در واقع ۳۱٪ کند تر هستند.

انتقال اطلاعات در فیبرهای نوری با افت بسیار کمتری روی می دهد

در مسافت های طولانی افت اطلاعات در فیبرهای نوری بسیار کمتر از کابل‌های مسی می‌باشد، و از ديگر سو به دليل اينکه افت سيگنال هاي نوري بسيار کمتر است، تعداد تقويت کننده‌ها کمتر بوده و قيمت تمام شده کل سيستم در مناطق وسيع نيز کمتر مي‌شود. کابل‌های مسی فقط می توانند اطلاعات را به ۹۳۲۸ فوت یعنی نزدیک به ۳۰۰۰ متر منتقل کنند، در حالی که کابل های فیبر نوری می توانند اطلاعات را بین ۹۸۴.۲ فوت تا ۲۴.۸ مایل(نزدیک به ۴۰ کیلومتر) با کمترین افت داده انتقال دهند .

کابل های فیبر نوری غیر قابل نفوذ در برابر تداخل امواج الکترومغناطیسی می باشند

فراموش نكنيم كه سيم های مسی حامل جريان توليدکننده ميدان مغناطيسي هستند و ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي روي سيگنال هاي الکتريکي تاثير مي گذارند، در مقابل اما سيگنال هاي نوري هيچگونه ميداني توليد نمي کنند. در نتيجه فيبرهاي نوري و کابل هاي نوري تاثيري روي يکديگر نخواهند داشت و ديگر اينکه ميدان هاي شديد الکتريکي و مغناطيسي کوچکترين تاثيري بر فيبرهاي نوري ندارند و چون خطر تداخل امواج وجود ندارد، مي توان آنها را از کنار کابل هاي فشار قوي و دکل هاي انتقال نيرو و يا ژنراتورهاي برق عبور داد كه در خصوص كابل هاي مسي اين امكان وجود ندارد.

کابل های فیبر نوری نمی تواند آتش بگیرد

مزیت استفاده از کابل های فیبر نوری این است که آنها در خطر آتش سوزی قرار ندارند. به این علت که همان طور که گفته شد EMI یا تداخل الکترومغناطیسی و البته جریان الکتریکی در کابل‌های فیبر نوری وجود ندارد. البته طبق امار اتش سوزی در ایران بسیاری از آتش سوزی ها به خاطر سیم کشی  های برقی می باشند.

فيبر نوری از سيم‌های مسی به مراتب ارزان‌تر هستند

مواد اوليه فيبر نوري از سيم‌هاي مسي به مراتب ارزان‌تر هستند، از آنجا که بیش از ۸۰٪ قیمت کابل های مسی بسته به قیمت مس می باشد قیمت آن نسبت به شیشه یا پلاستیک که هسته اصلی کابل های فیبر نوری را تشکیل می دهند بسیار گرانتر و قیمت آنها از ثبات در بازار برخوردار نیست.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *